dinsdag 23 oktober 2012

Bonitas Pelusas

Schandalig, bijna twee weken zijn er voorbij gegaan zonder een blogpost van mijn kant... Ik heb het erg druk gehad met andere zaken waardoor het er even niet van kwam om  mijn blog te updaten. Een van de dingen waar ik het druk mee had was het voorbereiden van een make&take met als thema 'Bonitas Pelusas'. Deze schattige poppen maak je van crepla (knutselrubber). Door de crepla te verhitten met het strijkijzer kun je ze mooi over een styropor (piepschuim) bal heen vormen en kun je zo de leukste poppen maken. Hieronder zien jullie een van mijn poppen. Hoewel hij bijna volledig over is genomen uit het boekje 'Bonitas Pelusas' van Luisa Clement ben ik toch erg tevreden over het resultaat. Het is ook een erg leuke techniek die ik zeker nog eens vaker wil gaan toepassen (bijvoorbeeld voor het maken van Zwarte Pietjes?).
Inmiddels heb ik weer wat tijd doorgebracht achter de knutseltafel en kan ik jullie binnenkort weer wat nieuwe kaarten laten zien. Voor nu een fijne dinsdag verder, ik kom snel weer even bij jullie koekeloeren!

Materialen:
- crepla oranje
- crepla huidskleur
- crepla wit
- Identipen zwart
- witte acrylverf
- secondelijm
- lijmpistool 
- sateprikker
- schaar
 



12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!
    Een leuk poppetje!
    Groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een geweldige mooie pop, super gemaakt!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een grappige, lieve creatie ! mooi gemaakt
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk Chantal, totaal wat anders dan een kaart maar oh zo leuk. Erg leuk gedaan.
    Liefs, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg leuk gemaakt Chantal;0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje heb je ervan gemaakt. Superleuk.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Chantal, nu we toch de smaak te pakken hebben, ik ga me ook op de pietjes storten maar eerst nog even wat andere dingen af maken. Ga gauw verder, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn er toch veel leuke dingen in hobbyland en deze poppen heb ik nu al wat vaker langs zien komen, zooo leuk en jouw exemplaar is een dotje Chantal. Zwarte Pietjes (en Sint!) ljkt me ook enig!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappig poppetje Chantal. Had er nog nooit van gehoord, maar het zit er heel leuk uit. Kan je volgens mij 100 en 1 dingen mee doen. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat een leuk poppetje heb je gemaakt Chantal! Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is die grappig Chantal tot voor kort wist ik totaal niet wat dat was zo'n poppetje maar inmiddels heb ik er de afgelopen tijd al een paar gezien op diverse blogs. Ze zijn heel leuk. Super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grappig poppetje!
    groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen