zondag 16 juni 2013

Taart voor een speciale gelegenheid :)

Ja lieve bloggers, ik ben jullie aan het verwaarlozen, ik weet het...
Maar goed, ik ben nu eindelijk in de gelegenheid om jullie te vertellen waarom :) Wij worden namelijk papa en mama :) En tja, ongetwijfeld zullen er wel een aantal dames zijn die zich hierin herkennen: de eerste paar weken waren gewoon niet erg gezellig. Veel misselijk, overgeven en vooral erg moe en geen energie en dus schiet het bloggen er dan een beetje bij in...

Nu komt er ook nog bij dat we de afgelopen weken lekker vakantie hadden (en nog steeds hebben, we hebben nog een weekje) en in die vakantie hebben we alvast wat voorbereidingen getroffen voor als de kleine er is. Zo hebben we de tuin opnieuw bestraat en een strookje gras gelegd en zijn we natuurlijk ook al druk aan het nadenken over verschillende zaken. Omdat de schilder pas was later kwam door het slechte weer in de voorafgaande weken, zijn we afgelopen week nog even een midweekje met zijn tweeën naar de Ardennen geweest. En zo zonder internet is het natuurlijk ook lastig bloggen...

Maar goed, inmiddels ben ik weer back in NL, door het heerlijke ritme van de vakantie heb ik ook weer een beetje meer energie, misschien ook wel omdat ik inmiddels in het tweede trimester zit. Ik hoop dat ook snel weer wat actiever in blogland te worden, want nu ik hier zo in mijn hobbykamer (nog eventjes, want straks wordt dit natuurlijk de babykamer) zit te typen krijg ik erg veel zin om weer eens lekker aan de slag te gaan.

Wat ik jullie nog wel kan laten zien, is mijn verjaardagstaart: iets meer dan een week geleden was ik namelijk jarig en heb ik een chocoladetaart gebakken met bokkepootjesvulling en deze bekleed met fondant. Ik heb als voorbeeld een Blond Amsterdam-meisje genomen en deze na-gepuzzeld. Ik moet zeggen dat ik erg blij was met dit frisse resultaat! Nu hopen dat ook de bruidstaart voor vrienden, die eind deze week gaan trouwen zo mooi in elkaar komt te staan, de verschillende stukken liggen al in de diepvries, maar het is toch spannend als ik ze ga stapelen :) Ik had wel mijn mixer op de taart kapot gemixt, maar nu heb ik voor mijn verjaardag een prachtig mooie roze mixer gekregen omdat veel vriendinnetjes samen geld hadden ingelegd, hoe leuk is dat?

Taart: chocoladebiscuit (Funcakes), vulling van slagroom met bokkepootjes, afgesmeerd met botercreme met chocoladepasta. Bekleed met fondant huidskleur, lime, baby blue en wit (Funcakes). Zwarte streepjes gezet met levensmiddelenpen zwart.
Uitstekers: klein hartje, klein bloemetje. 

Mijn nieuwe aanwinst!

9 opmerkingen:

  1. Hoi Chantal,
    Gefeliciteerd..wat leuk dat je zwanger bent..super
    Hele mooie taart heb je gemaakt en die mixer, daar ga je natuurlijk heel graag mee aan de slag..Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOOH wat een leuk nieuws Chantal!! Hele dikke proficiat en fijn dat de "mindere" aanloopfase voorbij is en je weer zin in van alles en nog wat begint te krijgen. De taart ziet er geweldig leuk uit,dat is toch minstens zo leuk als kaartjes maken en je mixer is te gek!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd naar de bruidstaart! Geniet van je laatste weekje vakantie, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk nieuws Chantal, gefeliciteerd!!
    De taart ziet er super uit, en wat een leuke mixer heb je gekregen!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Chantal,
    wat een ontzettend leuk nieuws!! Gefeliciteerd !! Hopelijk voel je je nu weer wat beter en kun je genieten van de zwangerschap en de voorbereidingen.
    Je taart is erg leuk! En die mixer: gaaf!!!!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Chantal,gefeliciteerd heb ik je al maar ik wil je nog wel een keer feliciteren.... met je gave mixer LOL,je taart ziet er geweldig uit enne je mag nu eten voor twee toch,haha ;-) Geniet nog maar fijn van je vrije week,het word geloof ik nog erg warm,misschien een ijstaartje maken...??? lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk Chantal, gefeliciteerd meis, wat super dit bericht. Ik vind je taart helemaal geweldig gemaakt. Geniet maar heerlijk van je zwangerschap met hopelijk minder misselijkheid en meer energie, meestal zijn de tweede drie maanden het fijnst.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat er een kleintje op komst is. Gefeliciteerd hoor! Hoop dat de misselijkheid nu een eind over is. Geniet er maar fijn van.
    Heerlijk ziet de taart eruit.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Chantal, ik had je nog niet gefeliciteerd denk ik! Maar jij ook van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Het gaat snel he, vinden jullie ook niet? Hier vliegt de tijd voorbij en staat alles al lang klaar voor ons kleine meid :) Alle kaartjes zijn af en de doopsuiker is ook al voorzien en gevuld... Zijn zo'n leuke klusjes om te doen terwijl we wachten op de grote dag :) Nog een hele fijne zwangerschap! Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen