dinsdag 10 december 2013

Knapste knutselwerkje ooit ;-)

Ja, jullie hadden me goed door allemaal in dat vorige berichtje ;-) Natuurlijk was dit in ingepland bericht want op de datum van publiceren was ik inderdaad bezig met een heleboel andere dingen... Om maar met de woorden van Miranda te spreken: mijn knapste knutselwerkje ooit ;-)

Op zaterdag 30 november is namelijk onze zoon Thijs ter wereld gekomen. Bijna twee weken eerder dan gepland. De bevalling is een lang verhaal geworden waar ik jullie niet mee zal vermoeien, een paar woorden zegt genoeg: langdurig gebroken vliezen, niet ingedaald hoofdje, infectiegevaar, ruggenprik, uiteindelijk na een dag toch genoeg ontsluiting maar na drie kwartier persen toch een keizersnede in verband met te smal bekken en de stijgende hartslag van onze kleine man.

Thijs is na zijn geboorte meteen opgenomen op de kinderafdeling in verband met infectiegevaar door mijn gebroken vliezen en verhoging. Het kereltje had het erg moeilijk en zat tegen zuurstofgebrek aan. Ook zat er een enorme punt op zijn hoofd (en uiteindelijk een megagrote blauwe plek) omdat hij zelfs met zijn 2945 gram niet door mijn bekken kon. Zelf herstelde ik gelukkig vrij snel van de keizersnede. Het feit dat Thijs beneden op de kinderafdeling lag en ik hem niet bij me had op de kamer zorgde ervoor dat ik heel snel weer zelf op de been wilde zijn. Ze hadden in het ziekenhuis gelukkig wel een televisie neergezet waarop ik hem kon zien, maar het blijft gek: een kindje krijgen en er niet heel de tijd bij hem kunnen zijn.

Uiteindelijk is Thijs zich steeds verder gaan herstellen gelukkig. Vanuit de couveuse kwam hij in een gewone kamer te liggen en na een aantal dagen mocht zijn infuus eruit. Een paar dagen daarna was hij ook van zijn sonde af. Op vrijdag (bijna een week na zijn geboorte) mochten we met de hakken over de sloot naar huis. Een heerlijk moment om weer lekker thuis te zijn. En hoewel Thijs het af en toe nog moeilijk heeft lijkt het iedere dag wel beter te gaan gelukkig. De kraamzorg is nu ook klaar en de kersverse papa is deze week nog een paar dagen thuis zodat we nu echt als gezinnetje kunnen gaan genieten.  De komende tijd zal het knutselen er dus een beetje bij inschieten, maar met zo'n mooi mannetje neem ik dat graag voor lief :-)
We zijn de afgelopen dagen ontzettend verwend door iedereen. Neem maar eens een kijkje bij Miranda op haar blog voor de kraammand die ik van alle collega's (waaronder ook Danoesja, Nicole en Elvira) heb gekregen en we pakken iedere dag een cadeautje uit, zo leuk! Hieronder nog twee foto´s. De bovenste foto is Thijs een dag oud en ligt hij nog in de couveuse (ik krijg alleen de foto niet gedraaid), de onderste foto is de trotse papa afgelopen zondag.

Wie weet tot snel in blogland, als ik het op een gegeven moment toch niet kan laten om ons mannetje te gaan scrappen ;-)





17 opmerkingen:

  1. Hoi Chantal! Jij ook van een dikke proficiat met jullie kleine knul Thijs! Wat een gedoe allemaal he om een klein wondertje op de wereld te zetten, bij mij was het omgekeerd mijn vliezen wouden maar niet breken dus hebben ze dit kunstmatig moeten doen... Al bij al heeft het toch een 16 uur's geduurd mijn bevalling .. Maar alles is wel redelijk vlot verlopen, ik was inderdaad 4 daagjes over tijd en wat duurt het wachten lang dan! Hopelijk doen Thijs en jij het nu goed thuis, en kunnen jullie wat rusten na die zware bevalling ...
    Grappig dat we op dezelfde dag bevallen zijn en met maar een 10 minuutjes verschil :-) Nu kunnen we beide genieten van ons klein wondertje! Geniet ervan ;-)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte met jullie prachtige zoon. Gelukkig kunnen jullie nu heerlijk op een blauwe wolk zitten. Uit ervaring weet ik dat een zware bevalling, een ziek kindje en ziekhuisopname pittig is. Je bent wel dubbel en dwars gelijk ouders, dan weet je pas wat zorgen zijn! Het is het allemaal waard en het "geniet er van want ze zijn zo groot" is echt de waarheid! Geniet van elke seconde, scrappen kan altijd nog en blogland loopt niet weg ;) Veel knuffelen met je mannen en deze prachtige tijd intens bleven. Een gezond gezinnetje is het ultieme geluk! Lieve groeten, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Chantal, van harte gefeliciteerd met je mooiste knutselwerkje ooit! Hij is inderdaad prachtig. Jammer dat hij zo'n slechte start had, maar gelukkig nu weer op de goede weg is. Geniet van elkaar!
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie manneke . Wat is het toch een mooi ventje ! Ja zo'n bevalling is een hele klus he ! Maar je krijgt er heel veel voor terug . Geniet van jullie gezinnetje ! Dikke kus Tonny xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd zeg met deze prachtige zoon. Geniet maar zoveel mogelijk van hem. Het gaaat zeker iedere dag een stukje beter met hem en zijn kraxhten zullen steeds sterker worden. Een fijne tijd gewenst.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Chantal,
    Ik typte veel te snel.....rare woorden krijg je daarvan. Ja, als je wat blogs in de gaten houdt weet je wel eens het een en ander ;-)
    Wat een mooi mannetje!!! En een trotse pappa, natuurlijk. Kijk hem blij zijn!
    Nogmaals van harte en ik hoop dat jullie heel erg gaan genieten met zijn drietjes.
    Liefs,
    GerJanne
    Wat een spannend verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Chantal,
    Van harte met jullie zoon Thijs. Jammer dat de start even niet zo goed ging, maar ik hoop dat vanaf nu het alleen maar goed zal gaan en jullie heerlijk kunnen genieten van dit kleine wonder. Geniet ervan want voor je het weet is ie groot. Heel veel sterkte met je herstel en veel liefs, Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat jullie zoon geboren is. Erg vervelend van de start maar Thijs en jij komen er wel weer bovenop. Het is een pracht kereltje! En leuk de trotse papa met Thijs.
    Geniet maar heerlijk met z'n drietjes en hoop dat je weer snel opknapt.
    Zelf heb ik ze alle 3 met een (ongeplande) keizersnede gekregen. Bij allen weer om andere problemen. Bij de 1e was het spoed omdat de hartslag wegviel en het een stuit was. Daardoor werd het een algehele narcose. Door dit alles had Jacqueline een infectie opgelopen en lag ze op de kinderafd. Na een week mochten we beiden naar huis maar oh...het was zo raar. Bij de 2e werd het uiteindelijk weer een keizersnede en gelukkig kon het deze keer met een ruggenprik. Daarna had ik de bevalling van de oudste meer verwerkt. De 3e werd weer een algehele narcose omdat de ruggenprik (na 4 pogingen) niet lukte. Gelukkig heb ik toch 1x een baby geboren zien worden....
    Geniet maar fijn!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Chantal,
    Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Thijs, een echte Brabantse nam leuk, mooie foto ook met papa.. Jammer van de slechte start, maar gelukkig gaat het nu beter..wens jullie allemaal heel veel geluk..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wowww jeetje wat een bevalling! En heeeeel fijn dat alles goed komt..wat een propje! Van harte en geniet van elkaar en veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh Chantal, het is zo'n mooike, ik zag die foto waar Thijs op lijkt te lachen, wauw, daar word je toch meteen verliefd op....ik wel in ieder geval ;p Vandaag viel je geboortekaartje binnen.....lekker stoer. Geniet zoveel je kunt, het is jullie heel erg gegund.....lieve groetjes Miranda en knuffel voor Thijs...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het een schatje, Chantal!! Mooi manneke hoor! Bij mij is je geboortekaartje vandaag binnen gevallen. Heeeeeel mooi en inderdaad super stoer!! Lekker genieten met z'n drietjes!!
    Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi CHantal een hele zware bevalling zo te lezen, meid. Gelukkig hebben jullie een enorme mooie zoon er voor terug mogen krijgen ;-) SUPER GEFELICITEERD, meid. Ook felicitaties aan de gebakken vader, hé :-) !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd, wat een mooi kereltje!! Geniet er samen intens van!

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. van harte gefeliciteerd en geniet maar lekker van de kleine

    BeantwoordenVerwijderen