zondag 15 december 2013

Vlaggenlijn Thijs

Er heerst hier inmiddels eventjes diepe rust bij ons in huis. Manlief is lekker aan het chillen en zowel de baby als de kat zijn in diepe rust. Tijd voor mij om een blogberichtje te posten. Inmiddels kan ik natuurlijk beginnen om de spulletjes die ik voor onze Thijs gemaakt heb aan jullie showen ;-)
Voor het eerst ben ik echt met de naaimachine aan de slag geweest. Ik vind die zelfgemaakte stoffen naamslingers namelijk altijd helemaal het einde, maar ook flink aan de prijs, op internet is €40 voor een slinger heel normaal. Nou, dat moest goedkoper kunnen vond ik. Ik ben dus naar de markt gegaan en heb een metertje stof gekocht met daarop allerlei verschillende vlakjes in blauw/wit: sterretjes, ruitjes, stippeltjes etc. Met behulp van een papieren malletje van een vlaggetje, heb ik allemaal vlaggetjes geknipt. Deze heb ik met de naaimachine op elkaar gestikt. Als laatste heb ik alle vlaggetjes aan een stuk biaisband vast gestikt en dit biaisbandje omgeklapt en daarna nog een keer gestikt zodat het mooi afgewerkt is.
Uit wit wolvilt heb ik letters geknipt. Ik had hiervoor eerst een aantal letters in de grootte die ik nodig had uitgeprint zodat ik die als mal kon gebruiken en dat ging prima! Uiteindelijk heb ik zo rond de €10,- aan materiaalkosten gehad aan deze slinger. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik heel veel stof over had en daarmee piepschuim letters heb bekleed (die laat ik de volgende keer zien). Daarbij heb ik ontzettend genoten van het maken hiervan en ik ben zeker van plan om nog eens zo'n slinger te maken om bijvoorbeeld cadeau te geven. Thijs zijn slinger hangt inmiddels mooi te pronken voor het keukenraam en wanneer de slinger er af gaat, bewaar ik hem natuurlijk goed zodat we deze slinger bij al zijn verjaardagen ook nog op kunnen hangen. Fijne zondag allemaal!



Benodigdheden: lap stof (markt), biaisband blauw (markt), naaigaren blauw (markt), wit wolvilt (Pipoos), naaispulletjes: naaimachine, spelden, centimeter, textiellijm etc. 

10 opmerkingen:

  1. Voor zo'n prachtig mannetje zou ik zeker een boek maken!!! Nog van harte gefeliciteerd!!!
    En het boek kun je bestellen bij Doe@ding....
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gemaakt! Knap ook dat je je dat kan, ik kan helemaal niet met een naaimachine overweg lol. Je hebt gelijk dat je hem ook gebruikt voor zijn verjaardag, kan ook makkelijk!

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik kom je nog even hartelijk feliciteren met jullie kleine wondertje want dat mag je gerust zeggen van zo'n mooi manneke.Ik hoop dat de ergste perikelen voorbij zijn en dat jullie heerlijk genieten van de kraamtijd. Je vlaggenlijn verhoogt de feestvreugde.....hij ziet er supergaaf uit. Leuk om zo zelf te maken.......
    Een hele fijne kraamtijd meis....lieve groetjes van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap gedaan Chantal, het ziet er supergezellig én feestelijk uit...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er heel professioneel uit hoor. Zo zie je maar dat je zelf heel veel kunt namaken en nog leuk ook!! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Chantal, dat ziet er prachtig uit zeg! En je bespaart je meteen wat!
    Ben benieuwd naar de letters!
    Geniet je een beetje??

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk. Chantal!!
    Geniet van je dag en je kleine mannetje natuurlijk, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige vlaggenlijn heb je gemaakt en je brengt mij gelijk op een idee voor mijn dochter,alleen moet ik voor allebei maken want ze willen niet weten wat het wordt.Groetjes Joke en geniet lekker van je mannetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er schitterend uit Chantal, heb je super mooi gemaakt! Daar zul je vast nog vele jaren plezier van hebben!
    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie vlaggenlijn Chantal! Van alle markten thuis ;-)
    xxx Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen