woensdag 8 januari 2014

Eerste gebreide trui

Joehoe, ik heb voor het eerst een trui helemaal zelf gebreid! Nu was het niet zo'n groot exemplaar (maat 50, haha) maar ik ben toch wel een beetje trots op mezelf. Hiervoor heb ik natuurlijk wel eens vaker gebreid, maar dat ging dan niet verder dan een aantal sjaals, een bloempothoesje en een hoesje voor om de tablet (wel met kabels en dergelijke). Nu heb ik dus ook het echte werk gedaan, tot aan het zelf in elkaar zetten aan toe. Gelukkig heb ik mijn moeder wel als hulplijn en ook op internet is genoeg te vinden over dingen die ik nog nooit had gedaan. Natuurlijk heb ik wel het een en ander uit moeten halen: zo was ik bijvoorbeeld zo fanatiek aan het in elkaar zetten dat ik ook de armsgaten aan elkaar had gemaakt... Ook was dit patroon (uit een Phildar-boek) eigenlijk bedoeld voor jacquard breien maar ik heb de letters er gewoon opgemaasd. Thijs past het truitje nog net, dus ik zal hem snel nog een aantal keer aandoen :) Op dit moment ligt hij lekker te slapen, anders had ik hem wel eventjes bij hem aangetrokken. De foto is ook een beetje donker, maar ik denk wel duidelijk genoeg. Ik ga snel verder met mijn volgende brei-projectje. Ik moet immers toch altijd wel een een aantal projecten hebben liggen: een haak-project, een scrap-project, een kaartje met borduren, een borduurwerkje en dus ook een brei-project. Dit volgende breisel wordt een vest voor Thijs voor volgende winter dan heb ik in ieder geval even de tijd, haha. Fijne avond allemaal!

Benodigdheden: twee bolletjes Soft wit (Zeeman), een bolletje Soft blauw (Zeeman), twee drukknoopjes, breinaalden nummer 3, wolnaald, patronenboek Phildar Baby 85





11 opmerkingen:

  1. Goed gelukt Chantal, het is een leuke trui (;p) geworden. Gelukkig dat hij wat meerekt dan als hij nog maar net past...hihi...of een stukje aanbreien...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben maar echt trots Mamma Chantal, alle begin is moeilijk maar voorlopig heb je toch maar mooi een stoer mini-truitje gebreid!!!
    Ik zie dat je profiel nog niet is aangepast....wel ff snel Thijs er bij gaan zetten toch??

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super van je Chantal dat het gelukt is en wat is die schattig het truitje, die zal hem super staan. Echt top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Chantal,
    Leuke, stoere trui heb je voor Thijs gebreid en dat is zo makkelijk met breien, je kunt er altijd nog een stukje aanbreien, ben benieuwd naar je volgende creatie, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke trui heb je gemaakt. Fijn dat je aan zo'n klein maatje kon beginnen en niet direct een volwassen trui hoefde te breien. Wel jammer dat je je zoon eigenlijk een dwangbuisje wilde geven en er dus geen armsgaten meer inmaakte, (lol)
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je super gedaan, inderdaad maar een paar keer aantrekken anders kan Thijs het niet meer aan. Ben benieuwd naar je volgende project, gelukkig heb je daar wat meer tijd voor!! Je jaaroverzicht vind ik ook een erg leuk idee, zo krijg je een beetje indruk wat je het hele jaar hebt gedaan. Veel succes met je volgende project. groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige trui.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een lief truitje! En pas maar op, soms groeien ze zo hard dan kun je er niet tegenop breien. Wel slim om dan een vest in maatje 8o te gaan maken.....weet je zeker dat je wel op tijd klaar bent!
    Groetjes en succes!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, dat vind ik echt heel erg knap!!

    BeantwoordenVerwijderen