dinsdag 16 september 2014

Kleuren voor volwassenen

Het is al een tijdje hip en happening: kleuren voor volwassenen. Nu is kleuren voor mij natuurlijk niet zo heel vreemd: ik kleur al zeker een jaar of zes afdrukjes in. Ik weet dus eigenlijk al geruime tijd dat inkleuren erg ontspannend kan werken.

De kleurboeken die je nu veel ziet gaan echter nog een stapje verder dan het gewoonweg inkleuren van een poppetje of beestje: gedetailleerde figuren en patronen tillen het kleuren naar een nieuw level. Een uitdaging die ervoor zorgt dat je volledig opgaat in de kleurplaat en die je volledig tot rust laat komen.

Nu is dat laatste natuurlijk altijd relatief, maar ik vond het wel een poging waard. En dus heb ik zelf een dun kleurboekje voor volwassenen aangeschaft. Bij de Action lagen verschillende varianten voor slechts €0,99, dat maakte de Zeeuw in mij ook meteen weer gelukkig :) Ik pakte mijn Derwent Coloursofts erbij en ben gaan kleuren. Gewoon ergens middenin, op een plaat die me erg aansprak. Bakje thee erbij en gaan. En inderdaad, het werkt heerlijk ontspannen. Gewoon alleen maar denken aan welke kleur je het volgende vlakje gaat kleuren en voor de rest aan niets: hoe simpel kan het zijn?



Ik ben in ieder geval om. Een heerlijke afwisseling op andere hobby's waarbij je veel meer producten nodig hebt, of veel bij moet nadenken. Ideaal voor als je gewoon even lekker bezig wilt zijn, zonder al teveel poespas en zonder al te veel denkwerk. Mijn kleurboek en mijn Derwents liggen voorlopig dus even beneden in de kast, dan kan ik ze er snel eventjes bij pakken in een verloren momentje ;)

Fijne avond allemaal!



4 opmerkingen:

  1. Ik heb deze boeken ook zien liggen maar kleur bijna nooit meer. Ze zijn wel heel leuk om in te kleuren. Veel plezier in verloren uurtjes!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk !! Er zijn er heel veel tegenwoordig. Mijn moeder heeft er een voor haar verjaardag gekregen, maar ik weet eigenlijk niet of ze er iets mee doet...Het ziet er bij jou heel mooi uit!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi wat grappig, dat lijkt me inderdaad heel ontspannend. Gewoon alleen maar kleuren :) misschien ook wel iets om samen met dochterlief te doen!
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te doen, lekker zitten kleuren is zo ontspannend. Ben benieuwd naar je eindresultaat.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen