zondag 19 oktober 2014

Gepimpte flesjes en potjes

Je ziet het steeds meer overal: het gebruiken van oude potjes en flesjes en deze omtoveren tot een geheel nieuw home-deco object. Natuurlijk moest ik dat ook even proberen ;)

Achteraf is dit een heel Action-project geworden :) Tja, dat krijg je ervan als er eentje op loopafstand zit en je nogal eens een wandelingetje maakt met de kinderwagen.

Ik heb wat oud glas drie keer bewerkt met een laag gesso en de achterkant van een schuursponsje. Ik heb steeds gewacht tot de vorige laag droog was. Daarna heb ik ook weer met de achterkant van een schuursponsje twee keer een laag 'Home Deco' verf aangebracht.

Nadat dit ook was gedroogd heb ik er wat kantjes omheen geknoopt en met een stukje twine de welbekende decoratiehartjes eraan vastgemaakt.

Ik ben ieder geval blij met het resultaat en de glaasjes zijn vast ook blij dat de glasbak hen nog even bespaard is gebleven ;) Fijne zonnige zondag!


Het eindresultaat


Benodigdheden:
- Oude potjes, glaasjes of flesjes
- Gesso (Action)
- Home Deco verf ijsblauw (Action)
- Schuursponsje
- Elastisch kant (Action)
- Decoratiehartjes (Action)
- Twine

5 opmerkingen:

  1. Die zien er gezellig uit. Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Én het ziet er ook nog eens supergezellig uit Chantal. Lekker toch om zo bezig te zijn en er meteen een leuk sfeerhoekje mee in huis te maken...knuffel voor Thijs ;D
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Chantal,
    het ziet er heel leuk uit. Inderdaad zie je het steeds meer. En wat errug dat je op loopafstand van Action af woont!! En dat het goed is voor Thijs om buiten te komen in de wandelwagen....en dat alleen kan met behulp van zijn moeder.
    Gevaarlijk, hoor ;-)
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi
    Wel erg leuk geworden kan me voorstellen dat het wel slecht is voor de portemonnee zo dicht bij de action te wonen. Haha. Maar dit is in ieder geval geslaagd
    Gr thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk projectje! en inderdaad de action is gevaarlijk om dichtbij te wonen! Ik twijfel al een poosje of ik die verf zou kopen om een oude koffer mee te schilderen, maar als het zelfs op glas mooi wordt ga ik het toch eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen